Akademia Coachingu
„Team coaching” - warsztaty.
Zapraszamy na cykl warsztatów, których celem jest podniesienie kompetencji w zakresie efektywności zarządzania zespołem poprzez coachingowe narzędzia pracy z grupą.
Adresaci warsztatów:
- Dyrektorzy departamentów i działów.
- Menedżerowie, naczelnicy, kierownicy zarządzający zespołami.
- Liderzy zespołów projektowych.
Założenia Akademii Coachingu:
- W ramach ćwiczeń praktycznych uczestnik empirycznie doświadcza efektów wykorzystania przedstawionych narzędzi, które mają na celu usprawnienie pracy zespołu w wybranych tematach, takich jak : komunikacja, budowanie motywacji własnej i swoich współpracowników oraz podnoszenie efektywności własnej i zespołu.
- uczestnik warsztatów, poprzez praktykę, staje się ekspertem w stosowaniu zaprezentowanych narzędzi, które docelowo wdraża w swojej pracy oraz w pracy z zespołem.
- zdobycie podstawowych umiejętności coachingowych użytecznych i zarazem niezbędnych w codziennej pracy i w procesie zarządzania zespołem.
Proponowane zagadnienia i praktyczne narzędzia niezbędne w ramach pracy z zespołem przedstawione w ramach niezależnych warsztatów w podziale na 3 obszary kompetencji:
Warsztat nr 1 – narzędzia przejrzystej i skutecznej komunikacji w zespole.
Część 1. Podstawy team coachingu.
- „Kontrakt” jako podstawa pracy w grupie, zapewniający odpowiednią atmosferę pracy w zespole, a także motywujący jego członków do stosowania określonych zasad i postaw.
- Umiejętności coacha zespołowego – jak być menadżerem/coachem, aby pozytywnie wpływać na funkcjonowanie zespołu.
- Praca w zespole jako „systemie naczyń połączonych”– podmiotowość zespołu będącego „osobnym bytem”, który oddziałuje na poszczególnych jego członków. Zmiana perspektywy i analiza zespołu w kontekście potrzeb systemu w odniesieniu do jego członków.
Część 2. Komunikacja w zespole.
- Najważniejsze zasady komunikacji coachingowej.
- Komunikat „Ja” – jak rozmawiać na trudne tematy z zachowaniem dobrych relacji i budowaniem poczucia odpowiedzialności i sprawczości.
- Pytania coachingowe – jak pytać żeby „otwierać” konwersację wydobywając różne perspektywy, punkty widzenia i rozwiązania.
- Słuchanie odzwierciedlające – jak budować skuteczny i efektywny dialog między jego uczestnikami.
- „Dream behind complaint” – odkrywanie pozytywnej intencji i celu ukrytego pod „narzekaniem”. Zamiana narzekania na wizje rozwiązań.
Czas trwania: |
2 x 4h + 30 min przerwa na lunch. |
Termin: |
24-25.07.2023 r., w godzinach 10.00-14.30. |
Lokalizacja: |
Łódź |
Cena: |
1500zł / osoba
(cena zawiera koszt: przeprowadzenia warsztatu, materiałów szkoleniowych, suszu konferencyjnego i lunchu dla uczestnika). |
Warsztat nr 2 – efektywne budowanie motywacji w zespole.
Część 1. Podstawy team coachingu.
- „Kontrakt” jako podstawa pracy w grupie, zapewniający odpowiednią atmosferę pracy w zespole, a także motywujący jego członków do stosowania określonych zasad i postaw.
- Umiejętności coacha zespołowego – jak być menadżerem/coachem, aby pozytywnie wpływać na funkcjonowanie zespołu.
- Praca w zespole jako „systemie naczyń połączonych”– podmiotowość zespołu będącego „osobnym bytem”, który oddziałuje na poszczególnych jego członków. Zmiana perspektywy i analiza zespołu w kontekście potrzeb systemu w odniesieniu do jego członków.
Część 2. Budowanie motywacji w zespole.
- Co nas napędza? Jak i gdzie szukać motywacji? Aktywizacja uczestników z wykorzystaniem „burzy mózgów”.
- Motywujące narzędzia coachingowe.
- Trening mocy i oparcia w sobie – szukanie mocnych stron i wydobywanie potencjału, jako siła napędowa do działania.
- „Linia czasu” – tworzenie wizji zespołu/projektu uwzględniając wpływ każdego członka zespołu w oparciu o jego sprawczość, kompetencje i mocne strony.
Czas trwania: |
2 x 4h + 30 min przerwa na lunch. |
Termin: |
24-25.07.2023 r., w godzinach 10.00-14.30. |
Lokalizacja: |
Łódź |
Cena: |
1500zł / osoba
(cena zawiera koszt: przeprowadzenia warsztatu, materiałów szkoleniowych, suszu konferencyjnego i lunchu dla uczestnika). |
Warsztat nr 3 – wzrost efektywności zespołu.
Część 1. Podstawy team coachingu.
- „Kontrakt” jako podstawa pracy w grupie, zapewniający odpowiednią atmosferę pracy w zespole, a także motywujący jego członków do stosowania określonych zasad i postaw.
- Umiejętności coacha zespołowego – jak być menadżerem/coachem, aby pozytywnie wpływać na funkcjonowanie zespołu.
- Praca w zespole jako „systemie naczyń połączonych”– podmiotowość zespołu będącego „osobnym bytem”, który oddziałuje na poszczególnych jego członków. Zmiana perspektywy i analiza zespołu w kontekście potrzeb systemu w odniesieniu do jego członków.
Część 2. Budowanie efektywności zespołu.
- SMARTE – efektywne wyznaczanie celów do realizacji.
- Model GROW – jako technika efektywnego określania drogi do realizacji wyznaczonych celów w oparciu o zasoby wewnętrzne i zewnętrzne oraz różne punkty widzenia.
- Koło kompetencji – analiza kompetencji odpowiedzialnych za efektywność danego zespołu, określanie co można zrobić żeby je zwiększyć.
- Start/stop/continue – technika analizy, „tego co działa w zespole i trzeba tego więcej”, „co nie działa i należy tego zaprzestać” , „czego nie ma, a można wprowadzić”.
Czas trwania: |
2 x 4h + 30 min przerwa na lunch. |
Termin: |
24-25.07.2023 r., w godzinach 10.00-14.30. |
Lokalizacja: |
Łódź |
Cena: |
1500zł / osoba
(cena zawiera koszt: przeprowadzenia warsztatu, materiałów szkoleniowych, suszu konferencyjnego i lunchu dla uczestnika). |
Zgłoszenie prosimy kierować do 10.07.2023 na adres e-mail: tomasz@beu.edu.pl
lub telefonicznie pod numerem 508 23 03 02.
_
Tomasz Kamiński
Coach, współtwórca BeU